صفحه درباره ما «About Us» یکی از مهم ترین بخش های یک وب‌سایت است. در این مقاله می‌خواهم درمورد اهمیت صفحه درباره ما و نکاتی که باید در نوشتن آن مدنظر داشته باشید، با شما صحبت کنم و سپس از سیر تا پیاز خواهید آموخت که چگونه یک صفحه درباره ما ایده‌آل و جذاب در سایت تان ایجاد کنید.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، معرفی خودتان را هرگز از قلم نیاندازید. این مورد در سایر وب‌سایت ها ممکن است با عناوین مختلفی نظیر «درباره ما» ، «داستان تجارت ما» ، «ماموریت ما» یا هر نام دیگری در نظر گرفته شود. این صفحه با هر اسم و عنوانی که صاحب وب‌سایت یا اپلیکیشن بخواهد، میتواند ایجاد کند و اهمیت ندارد. تنها چیز مهم، هدف و مضمون آن صفحه است. در واقع این صفحه یک بخش کلیدی در تصمیم گیری افراد در تعامل با شما است.

زمانی که شخصی از سایت شما بازدید می کند و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تجارت شما دارد، این صفحه اولین صفحه ای است که به آن مراجعه کند.

برخلاف تصور اغلب وبمستران تازه کار، صفحه درباره ما اهمیت زیادی در موفقیت یک وب‌سایت دارد. البته همین که شما الآن در حال مطالعه این مقاله هستید، نشان میدهد که به خوبی اهمیت این صفحات در سایت را میدانید.

اهمیت صفحه درباره ما

یکی از نکات مهمی در اکثر سایت ها به آن توجهی نمی‌شود، طراحی صفحه درباره ما یا همان «About Us» است.

خیلی از مؤسسین و نویسندگان از این موضوع غافل می‌شوند و هرگز این صفحه را ایجاد نمیکنند! در سایر موارد هم که اقدام به ایجاد این صفحه مهم میکنند، معمولا به کیفیت صفحه و محتوای آن توجهی نمیکنند. برای مثال از مطالب طولانی و خسته کننده استفاده می‌کنند که کاربران از خواندن آن خسته خواهند شد، یا از نوشته های بسیار کوتاه و ناقص استفاده می‌کنند که می‌تواند اعتبار آن سایت یا شرکت را زیر سوال ببرد.

درباره ما بخش مهمی است که خود واقعی شما را به بازدیدکنندگان وب‌سایت معرفی می‌کند. به مخاطب ها می‌گوید که شما دقیقا چه کاری انجام می‌دهید یا چه خدماتی ارائه می‌دهید و از همه مهم تر یک پل ارتباطی میان مخاطب ها با خدمات و محصولات شما ایجاد می‌کند.

معمولا بازدید کنندگان وب‌سایت در نگاه اول به صفحه درباره ما زیاد توجه نمی‌کنند. اما زمانی که قرار است یک بازدید کننده به مشتری تبدیل شود، اهمیت ایجاد صفحه درباره ما بسیار زیاد خواهد شد. زیرا مشتری هر کسب و کار تمایل دارد قبل از انجام خرید، درباره آن وب‌سایت یا شرکت اطلاعات بیشتری کسب کند.

امروزه در دنیای کسب و کار اینترنتی و تجارت آنلاین، برند ها و شرکت های بزرگ در ارتباط با مشتریان و ایجاد شناخت متقابل بسیار موفق بوده‌اند. تا جایی که اکثر ما صاحبان بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، تسلا و… را به خوبی می‌شناسیم و حتی ممکن است زندگینامه آنها را هم مطالعه کرده باشیم.

بنابراین بهتر است صفحه درباره ما را حرفه‌ای بنویسید و این صفحه را به عنوان فرصتی برای معرفی خود به بازدیدکنندگان در نظر بگیرید.

اشتباه نکنید این تنها کارکرد صفحه درباره ما نیست! مشتری‌ها با مشاهده این صفحه تصمیم می‌گیرند که روی برند و نام تجاری شما حساب کنند یا به دنبال سرمایه گذاری در دیگر شرکت ها باشند؟! با استفاده از این صفحه مهم می‌توانید کسب و کارتان را به بهترین گزینه برای حل مشکل مشتری تبدیل کنید. در دنیای تجارت به این کار اعتماد سازی و تأمین محصول راهگشای مشتری (ارائه خدمت یا محصولی که مشکل مشتری را حل می‌کند) می‎گویند.

درباره ما

چگونه صفحه درباره ما بنویسیم؟

در اینجا 16 نکته مهم برای خلق یک صفحه درباره ما تاثیرگذار را مطرح می‌کنم که به شما کمک می کند بتوانید یک صفحه قدرتمند و جذاب ایجاد نمایید.


برچسب ها :

تاريخ : يکشنبه 4 مهر 1400 | 18:41 | نویسنده : حامد خمیس آبادی |